"meninggalkan sesuatu amalan kerana manusia adalah riak manakala melakukan sesuatu amalan kerana manusia adalah syirik yang nyata"

~menulislah kerana Allah~

Wednesday, May 25, 2011

barakallahu lakum

bismillah..

selepas hampir lima bulan, tanah ini terjejak juga. tempat yang di namakan rumah. Alhamdulilah..

tiga minggu berlalu dengan cemas dan .... :') Allah uji tanda kasih, tanda mahu kita kejapkan pengharapan padaNya. terima kasih terutamanya buat awak yang banyak mengajar saya menjadi muslimah berhati besi keluli (?) trimo kaseh, awok :)

kepada sahabat-sahabat dan seniors yang bakal melangkah ke tahun pengajian seterusnya, tahniah. kepada yang Allah uji, kalian tetap sangat hebat pada kami. sungguh. walaupun belum hadapi, melihat kalian sahaja cukup memberi 'amaran' "be prepared!" moga Allah permudahkan urusan kita seterusnya, ameen..

****
memandangkan cuti kali ini agak panjang daripada biasa, maka banyaklah jemputan walimah yang di terima daripada sahabat se-kampus. kepada yang sudah selamat di ijab kabulkan, tahniah kerana bisa membuat syaithon menangis. kepada yang bakal, moga Allah permudahkan segalanya. maaf kalau tak dapat ucap in person, saya combo-kan di sini, ya.

selamat sudah
kak husna (2nd year farmasi) & bro yusoff
kak akmal (1st year allied) & pasangan
kak sheryl nadia (2nd year nursing) & pasangan

moga Allah permudahkan
kak zaiton (3rd year dentist) & bro habibullah
kak amalina (3rd year dentist) & bro mukhlis
kak rahmah (1st year farmasi) & bro rahman (2nd year dentist)
kak syikin (staff KOD) & bro hafiz
kak solehah (2nd year nursing) & bro naazir
alang zaidah (1st year allied) & bro alias

*kalau ada yang tersilap tahun dan jurusan, mohon maaf ya.
"Barakallahulakuma wa baraka'alaikuma wa jam'a bainakuma filkhair, wa razaqakumazurriyatan tayyibatan tanfa'ul ISLAM wal muslimin"

"Semoga Allah membarakahi kalian dan melimpah barakah kepada kalian, dan mengumpulkan kalian dalam kebaikan, serta mengurniakan kalian zuriat yang memberi manfaat kepada Islam dan muslimin keseluruhannya"

"Hai sekelian manusia, bertaqwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, daripadanya pula Allah menciptakan pasangannya, dan dari keduanya dikembangkan laki-laki dan wanita-wanita yang ramai. Dan bertaqwalah kepada Allah dengan (menggunakan) nama-Nya kamu saling meminta satu sama lain; dan (peliharalah) hubungan silaturrahim. Sesungguhnya Allah sentiasa mengawasi kamu." (An-Nisa': 1)

No comments: