"meninggalkan sesuatu amalan kerana manusia adalah riak manakala melakukan sesuatu amalan kerana manusia adalah syirik yang nyata"

~menulislah kerana Allah~

Friday, December 24, 2010

dedicated to her :)

bismillah

[nota 1: brothers tidak di galakkan untuk membaca entri ini. ini cuma ceritera 'kami-kami' sahaja. terima kasih]

[nota 2: maafkan bahasa rojak yang di gunakan. 'dia' tak suka bahasa skema ;)]

khas buat dia, my beloved bubbly mubbly clumsy buddy

kita sekelas sejak 1st semester 1st year. 1st impression; vouge! sejujurnya, pernah timbul rasa "macam susah je nak masuk dengan dia". mana tidak, sudahlah bijak bistari, jenis speak-out lagi. takut kena 'sound' nanti. bila buat presentation, mantap sangat. oh. nak banding ngan kite ni.... jauh nam san tower dari klcc.

walaupun tinggal di level yang sama, jarang kita berbual mesra. sampailah saat Allah nak ubah 1st impression kte pada kamu. pelik juga bila kamu baca yaasin seorang-seorang kat lobby level 6. rupanya Allah jadikan waktu 'hanya kau dan aku' itu sebagai 'starter' untuk kite lebih kenal kamu. terkejut sangat bila kamu cerita masalah kamu kat kite. yela, kte kan kawan hye-hye bye-bye je, langsung tak rapat. tapi takdir Allah merubah segalanya. 180 darjah dari yang di sangkakan. betullah, kita hanya mampu meramal tapi tak mampu memastikan masa depan.


ungs: dunia 'kita'

kite-kamu jadi ...-mate dalam erti kata sebenar. kalau sehari ada lebih 24 jam, sebanyak tu jugak lah kita menghadap satu sama lain. bangun pagi, menghadap kamu. solat dengan kamu, breakfast dengan kamu. bersiap pergi kelas jugak dengan kamu. dalam kelas duduk sebelah kamu. sebelum lecturer masuk pun borak dengan kamu. brunch, lunch, dinner, supper jugak dengan kamu. balik bilik menghadap lagi kamu. oh, tak berkembang. kite ingat, kite akan bosan menghadap kamu 24 jam sehari tapi... ajaibnya tidak!

rindunya.. rindu nak borak dengan kamu, cerita pasal mama, abah, sarah, along, mak cik. rindu nak makan ruski dengan kamu (opss! kite dah tak makan ruski semua-semua tu), toast roti dengan kamu. rindu kamu 'mendedahkan realiti' masyarakat zaman ini. rindu kamu review movie, "jangan tengok cerita ni, nanti rosak otak". rindu kamu 'memalukan diri' dengan action spontan kamu =.=', rindu kamu yang clumsy, yang caring sangat bila kite tak sihat, yang baik hati, rindu bila kamu mengaku menangis sorok-sorok sambil buat muka malu segan. siap blushing. rindu perkara pelik yang kita buat sama-sama. dulu pernah kata nak pakai 'tudung kite',kan? hehe. bila lagi?

discover your true beauty

banyak yang kite belajar dari kamu walaupun mungkin kamu tak sedar. kamu ajar kita, lagi kita rasa uneasy dengan seseorang, paksa diri untuk kenal orang tu. rapati seseorang itu untuk kenal 'kecantikan' dia. sungguh, tiada manusia yang sempurna dalam dunia ini melainkan baginda SAW. semua orang ada kelemahan. bagi orang yang melihat dari luar, teliti dan petiklah kecantikan pada mereka di sekeliling kamu. bukan menghukum dia dengan kelemahan yang ada.

walau ramai yang pelik tengok kita yang mereka kata berbeza, hanya kita je tahu apa 'samanya' kita. bak kata shake, kite dan kamu berbeza tapi sama =) kamu selalu kata, kite jaga kamu sebab tu kamu jarang cakap dengan 'kaum mereka' waktu ungs. tapi hakikatnya, kita wujudkan 'dunia kita' sampai kamu tak sempat nak cakap dengan orang lain pun. pernah kite terfikir, kenapa lewat sangat Allah 'kenalkan' kite dengan kamu. mungkin inilah hikmahnya. kesian orang lain. bila kita berdua, dah macam tak nampak orang sekeliling =) dasyatnya penangan.. kite pernah doa supaya Allah panjangkan masa ungs. kite nak kenal kamu lagi dalam sebab kite tahu, bila dah masuk main campus kite dah tak boleh macam dulu walau kite dan kamu selalu berzikir "rindunya waktu ungs.."

pesanan

kamu cantik, kamu istimewa. asal kamu tahu yang kamu buat tu betul berlandaskan syara', pedulikan kata-kata manusia. I'll always stay by your side dear. doakan sama-sama berubah menjadi muslimah yang lebih baik dari hari ke hari. kita mampu merubahnya =) apa azam baru kamu bila dah tua lagi setahun ni?

kite dah takda untuk saling buatkan cereals atau toast-kan roti. promise me, try hard not to skip your breakfast,ok? kamu bukan boleh lapar lama-lama. kesian badan tu. jangan tidur lewat sangat, jaga hak badan. jangan lupa cari rapunzel, tau.. thank you, ajarkan korea sebebis dua perkataan =D

I love you, beb.

I miss you, hyung nim.

take care, ahjumma.

all the best in your coming examination, unni.

happy birthday, Dr Amalina Zaharani.

semoga bertemu dengan calon soleh (dah besar dah dia...)

semoga segala impian murni mu di kabulkan Ilahi..

7 comments:

mLov said...

tersentuh....

A.F.I.A.H said...

Dia yang istimewa :)

miss her too.

and i learn alot from her.

glad to meet her.

semoga ukhwah yang terbina persis untaian tasbih. tiada penghujungnya...

paten said...

nape kite lak yang tacing? T.T

najibah said...

to mlov:

=)

to afiah:

Allahumma ameen.. rindu piah jugak =) terima kasih kerana hadir dan menjadi sebahagian dr 'cerita kita'. may Allah bless..

to fatin nazihah:

lucu la cik adik ni =) sila2 tacing ^^

najibah said...

to mlov:

=)

to afiah:

Allahumma ameen.. rindu piah jugak =) terima kasih kerana hadir dan menjadi sebahagian dr 'cerita kita'. may Allah bless..

to fatin nazihah:

lucu la cik adik ni =) sila2 tacing ^^

dd_asrar said...

haiyoh..

patutla cam kenal je..
ad ms mkn la skali ngan dy..

najibah said...

shidah:

aiceh.. takkan xknal rumet sendiri,kn..(^^,)

stakat ni ziarah bilik je, xsempat nk makan skali.. terbalik ngan shidah.. 'makan skali' dh byk kali, tp bilik xziarah2 lg~