"meninggalkan sesuatu amalan kerana manusia adalah riak manakala melakukan sesuatu amalan kerana manusia adalah syirik yang nyata"

~menulislah kerana Allah~

Friday, May 15, 2009

final e.x.a.m

bismillah..

bila minda seakan tepu untuk menerima apa2 input, saya mulakan ketikan ini. harapnya, ada lagi ruang untuk saya selitkan cebisan2 ilmu untuk bekalan peperiksaan pada hari ini.

15 may 2009

computer 1                        - 9.00 am
FIM (understanding Islam) - 3.00 pm


16 may 2009

biology lab                        - 2.30 pm

*mohon doa semua*

setelah hampir seminggu berperang dengan sistem immunisasi badan, kesakitan yg datang silih berganti, alhamdulillah.. alhamdulillah.. alhamdulillah.. hari ni saya dapat kembali mengecapi nikmat sihat. ini mungkin kesakitan kedua paling sakit yang saya penah alami.

belum pernah badan saya memercikkan peluh ketika bumi basah di simbah hujan. (kak dila kat katil sebelah siap berselimut) tangan saya sejuk, pucat tanpa darah. sebutir nasi pun tak mampu masuk dalam rongga tekak. ingatan terhadap exam yang tinggal beberapa hari lagi silih berganti. Ya Allah, mudahkanlah segala urusanku..

yang menguatkan saya pabila mengingatkan kesakitan yang ummi tanggung bila melahirkan saya juga teringat azab di akhirat kelak. kalau sesakit ini azab sakit dunia, tak mampu saya bayangkan azab di alam lain (naudzubillah~). moga kesakitan ini menjadi kifarah bagi dosa2ku..


mujur roomate2 prihatin belaka. tak tahu nak balas budi macam mana. abah dengan ummi, lagi2lah. maaf, kak cik susah kan ummi abah nak kena bawa balik, pegi klinik semua. kak cik risaukan ummi.. masa ni terbukti kasih sayang orang sekeliling pada kita dan saya sangat menghargainya. terima kasih semua. barakallAhufikum...

10 comments:

azrul said...

gud lurk!!!~

semoga segala cubaan yang Allah beri menjadi ubat yang merangsang kepada kekuatan iman, dan kesedaran kepada nikmat Allah yang amat banyak, tak terkira..

semoga kau berjaya...amin~

Muhammad Anas bin Kamarudin said...

rabbana yunajjah
letakkan pergantungan pada ALLAH S.W.T

ahmad fitri said...

alah azrul...
bajet giler ayat....

"Dan MUsa berkata" Wahai kaumku! Apabila kamu beriman kepada Allah, maka bertawakallah kepadaNya, jika kamu benar2 orang MUslim(berserah diri)." (10,84)

dell~ said...

coqah...
chayo2!
kuatkan smgt..
jgn lupe mkn...nnt x sihat..
ok... chayo adeq coqah! hu2

JuMaNaiLiaH said...

salam..la..jieba sakit ke??
tak gtau pong..
k2,syafakillah na..
penyakit kaffarah dose=)..

maat taufiq wan najah 4 final..
di nilai dah abes dah..hehe

wardatul asrar said...

salam alaikum..

to azrul: thanks, azrul. you too, may Allah grant you success..

t0 anas: terima kasih atas doa dan peringatan.

to fitri: biarlah azrul.. terima kasih juga atas peringatan..

to dell: tenkui2 kaka dell (^^,) *konpisu.. nape jd kakak tibe2..? hee* yosh!

to juma: kalau boleh,xnk sape2 tau pun. dh sihat baru boleh bitau.. hee.. syukran kathir,juma.. waa.. sonoknye dh abes exam.. nnti jumpe naa tyme ta'aruf week, InsyaAllah.. =)

*terharu tgk komen2 kalian di saat emosi bercelaru selepas menjawab paper comp yg... (undefined)*

~::terima kasih semua::~

nedd said...

all da besh!
gambatte!

wardatul asrar said...

tenQ, nedd (**,)V

dell~ said...

huhu..
cm best je pgil adeq..
pape pown gud luck

wardatul asrar said...

to kakak dell: oh,yeh.. hee.. baiklah2.. tenkiu lg skali kakak dell ku sayang (^^,)V