"meninggalkan sesuatu amalan kerana manusia adalah riak manakala melakukan sesuatu amalan kerana manusia adalah syirik yang nyata"

~menulislah kerana Allah~

Friday, May 15, 2009

gadis sembunyi bayi bawah katil

Oleh Omar Osman
bhnews@bharian.com.my

SUNGAI PETANI: Perbuatan seorang gadis melahirkan anak luar nikah dan membungkus bayi lelakinya dengan kain batik serta dimasukkan dalam plastik hitam sebelum menyembunyikannya di bawah katil terbongkar apabila dia mengalami perdarahan teruk.

Gadis berusia 27 tahun itu dari sebuah kampung di Bukit Selambau dekat sini, dan cacat sebelah mata kini dimasukkan ke Hospital Sik (HS).

Sumber berkata, doktor yang melakukan pemeriksaan ke atasnya mendapati gadis itu mempunyai tanda baru melahirkan anak manakala ibu bapanya terkejut kerana tidak menyedari anak mereka hamil.


Katanya, pada mulanya bapa gadis itu menghubungi ambulans untuk membantu anaknya mendapatkan rawatan di hospital, selepas dia mengadu mengalami sakit perut yang teruk.

“Doktor yang melakukan pemeriksaan kemudian menyoal siasat gadis itu dan dia mengaku melahirkan anak bersendirian ketika ibu bapanya tiada di rumah, Isnin lalu.

“Dia pada mulanya memberitahu bayi lelaki yang dilahirkan itu sudah ditanam di belakang rumah.

“Selepas didesak, dia mengaku membungkus bayi yang masih hidup ketika dilahirkan dengan kain batik sebelum memasukkannya dalam beg plastik hitam dan disimpan di bawah katil dalam bilik tidurnya kerana takut diketahui keluarga,” katanya di sini, semalam.

Polis yang ke rumahnya jam 2.53 petang kelmarin menemui satu bungkusan plastik hitam yang mengandungi mayat bayi di bawah katilnya.

Sumber berkata, bayi berkenaan sudah cukup sifat dan mayatnya sudah berbau kerana sudah tiga hari disorokkan.

Mayat bayi itu kemudian dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) di sini, untuk dibedah siasat. Difahamkan bayi mati akibat lemas.

Bapa dan abang gadis itu yang datang menuntut mayat bayi di HSAH bagaimanapun enggan ditemubual.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Hashim Ali yang dihubungi mengesahkan menerima laporan kes berkenaan.

Katanya, polis kini sedang mencari teman lelaki gadis itu kerana kesalahan mengadakan hubungan luar nikah dengannya.
nota penulis: (berita yang sempat penulis baca di berita harian online) siapa sangka kasih yang disemai tidak hanya membenihkan cinta dalam hati tapi turut membenihkan zuriat dalam rahim seseorang yang belum bergelar isteri. siapa sangka 'cinta sejati' yang kononnya suci lagi murni punya pengakhiran tragis bagi seorang wanita lalu bergelar pembunuh! siapa sangka saat sayang tersemai, pengakhirannya tidaklah seindah yang di impi.. ya Allah, pagarilah aku, keturunan2ku dan seluruh ummat Muhammad dari dosa zina (menghampiri zina) yang Kau laknat.. 


19 comments:

Imran said...

pathetic. =(. i guess i should add this into my experiment's responding variable. xD

miszdinky said...

i cried while reading diz post..
knape kejam sgt???
hopefully kita x kan jd mcm tue..
citer mcm nie mmmg patut dijdkan ikhtibar...

.::annemishi::. said...

huhuh..
kt SP tuh~~
my hometown.. T.T
bkit selambau..dkat jaa..ngn umah..
huhu..
tsk3..
nauzubillah ku jdi mcam nih..

wardatul asrar said...

to imran: kinda.. experiment..?

to fara: kte 'hampir' ja nanges =p tp geram sbb kesian kt baby tu... maybe mom die ada sbb mndesak, but still jgn la bunuh die.. (T.T) InsyaAllah, sama2 memperingati.

to anne: oh ye.. sadis,kn.. naudzubillah..

ahmad fitri said...

mlm td baru ak bncg ngn mmber aku psl buang bayi nih..

aku asyik dok pkir je bile la nk dpt anak...
dorg sng2 je nk buang...
bengang btol aku...
hahahhaa

ps:mu jgne dok kate aku gatal plok..xsalah kalu pikir psl future..hahaha

wardatul asrar said...

to fitri: (dok kate pape pn. mu trase sdiri)

nurhdyh said...

salam perkenalan.

tgh blog hopping ttbe jumpe bolg nih.hehe.
rse nak komen gak sbb sgt sedih,
sampai hati pompuan tu ek.
huhu.

org len punye susah nak dpt anak.
y ade anak istimewa pon sgt syg kat anak de.

p/s:ter'emo'jap.

wardatul asrar said...

to nurhdyh: syukran awi sudi ziarah dan komen =) a'a,kn.. dunia akhir zaman.. nothing is imposible..

nurhdyh said...

hehe.
ade tuan rumah rupenye.
cepat je direply.(^_^)

p/s:moga kita dijauhkan dr segala perkara mcm tuh.moga hati terus tahbat dijalanNya.amin.

wardatul asrar said...

to nurhdyh: (^^,) InsyaAllah..

dell~ said...

sedey sgt xterungkap dgn kate2..
sian baby 2 br nk tgk dunia..
kijam r e2 owg..

azrul said...

ngok jer orang...
bayi tu x sempat bersyukur kat Allah..dah kene bungkus..
x sempat melihat muka ibu dan langit biru..dah nampak kain batik dan kegelapan...

bduh!!
biler romen sdap jer..
biler dh dpt anak...
buang cmtu jer..
budget macam beli chewing gum ker..
mule2 sdap jer..
biler dah hilg rase sdap..buang..
bngang!~

wardatul asrar said...

to dell: a'ah.. sgt kesian.. (T.T)

to azrul: ...spchless...

FAIZFAIZAH said...

huh!

mmg xpatut wat cm 2.
berchenta xingt dunia.

ape la nk jadi.
haishhh..

wardatul asrar said...

to pe'jah: akhir zaman....

fatin nazihah ashari said...

astaghfirullah
moge kite dijauhkan dari pebuatan macam nie..
hidup ni singkat je..
bile2 je tuhan tarik nyawe..
mcmanela kalau mati dlm keadaan begitu bedose..nauzubillah

nourelain badaruddin said...

betul3. kalo xske baby, g ar bagi kat umah anak yatim ke hape ke. xpown bagi kat org y nk ank tp smpi akg xdpt2 ank.

hu3. btw nice iium clock!! ;)

rozailiaswan said...

eh, mcm mne la nurhdyh bleh sesat kt sni..
erm..
agk menarik coz ramai yg respon dgn post nie..

tp,
just one fhase i like to add..

'jagalah diri anda wahai kaum hawa, usah biarkan anda menjadi senjata syaitan, jangan ingat perkara ini mudah, tok imam atau mufti sekali pun tewas dengan senjata hebat syaitan ini jika diuji...'

wardatul asrar said...

salam alaik..

asif, baru perasan ade komen tambahan.

to nazihah:
naudzubillahi min dzalik ='( tujuh keturunan sengsara..

to kak pah:
tau xpe. bg kt kte,ke. (think back~) yg psti,jgn la buang,kn.
thanks, semangat iium,x? *wink*

to rozailiaswan:
terima kasih ats nasihat dn peringatan anda.